Участь в конференціях!

РОЛЬ І МОЖЛИВОСТІ ПЕДАГОГА У СТВОРЕНІ ЯКІСНОГО БЕЗПЕЧНОГО УКРАЇНОМОВНОГО КОНТЕНТУ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Марина Федоришина
    Аннотація. В статті йдеться про передумови створення україномовного контенту і можливості щодо його створення кожним з нас-вчителем, батьками, учнем.

Як відомо, на даний час на світосприйняття кожного з нас мають вплив як радіо, телебечення і преса, так і всесвітня «павутина» - Інтернет.
Останній із вищезазначених факторів, має особливий вплив на формування характеру та особистості учнів та студентів. І в такому формуванні, звичайно, велику роль відіграють викладачі, які є своєрідними поводирями для них у всесвітній «павутині».
Однією із таких ролей, є створення ними якісного безпечного україномовного контенту в мережі Інтернет. Думаю, найкраще цю задачу можуть вирішувати педагоги із високим рівнем комп’ютерної грамотності – викладачі з інформаційних, іноваційних та комп’ютерних технологій.
Як відомо, за останні роки в Україні відбулось дуже багато змін: це і постійні вибори/перевибори можновладців, зміни в економіці держави, війна на Донбасі і таке інше. Остання подія особливо має вплив на молодь. Заходячи в Інтернет, дуже часто, на жаль, можна побачити і почути відкрите пропагування російської мови, і в той же час призови до ігнорування чи зневаги до української мови. І тому, створення якісного безпечного україномовного контенту в мережі Інтернет є дуже важливим як для наших учнів і студентів, так і для нашої держави в цілому.
Думаю, перед тим, як створювати контент, необхідно визначити всі «за» і «проти» такої дії.
Однією із позитивних умов, може бути популяризація контенту, зацікавленість молоді у ньому.
Як відомо, будь-яке газетне видання або телеканал роблять наголос на загальну зацікавленість, на аудиторію. Згадайте давні часи, коли ще не було Інтернету та телебачення, по вулицях великих міст бігали хлопчаки-газетярі і вигукували «Останні новини, останні новини». І під такі вигуки газети продавались з великою швидкістю. Знову ж, стаття, подана в газеті, повинна була бути цікавою, захоплюючою і навіть трохи сенсаційною. Такий же підхід, завжди застосовувало і телебачення. Тому, вважаю, що створені контенти мають відповідати приблизно таким же вимогам.
Також, при створенні контенту є важливою безпосередня участь влади, оскільки для цього необхідна як політична, так і значна фінансова підтримка.
Ще вважаю за необхідне – це співпраця із українськими блогерами, які діють в інтернеті уже не перший рік та мають певний досвід у цій справі.
Одночасно, вважаю за потрібне, висловити декілька рекомендацій учням та студентам:
- при встановленні на комп’ютер нового програмного забезпечення, якщо є така можливість, надавати перевагу україномовному;
- при коментуванні будь-яких фотографій, відео чи статей,  писати українською мовою;
- при створенні власних: веб-сайту, веб-сторінки, блогу тощо – користуватись українською гарнітурою.
Так як  вчитель - людина, яка навчає інших людей (своїх учнів), передає їм певні знання про життя, то я пропоную своїм колегам використовувати в повсякденній роботі, для підготовки до уроку, проведення виховної роботи  програмне забезпечення українських розробників, знайомити учнів саме з українськими антивірусними програмами, українськими пошуковими системами, встановлювати на комп’ютери програми з українським інтерфейсом. Виховувати патріотизм  не тільки в бажанні скласти життя в жертві за національні ідеали, але й навчатися, здобувати освіту в своїй країні і на благо своєї Батьківщини.
 А батькам - цікавитися своєю дитиною, її інтересами, тим чим вона живе, з ким спілкується, які сайти відвідує. Більше розмовляйте зі своїми дітьми, виконайте разом роботу- спробуйте долучитися до редагування Вікіпедії українською мовою. Якщо кожен з нас долучиться до цього проекту ми зробимо велику справу.
Сподіваюсь, моє бачення та пропозиції не будуть даремні та послужать як молоді, так і державі.


Немає коментарів:

Дописати коментар