STEM-STEAM-STREAM

Ми почали часто чути слова STEM-освіта, але не всі розуміють, а що то "воно таке". Про те, що потрібно поєднувати науки в школі, працювати на їх практичну направленість говорять вже давно, посилаючись на тести PISA та  приклади Фінляндії, де вважають, що якщо молода людина вже на виході зі школи буде володіти актуальним запасом практичних знань з урахуванням всіх сучасних комп'ютерних технологій та навичками пошуку інформації,
то можна очікувати, що вона принесе користь не тільки самій собі, а й державі. Для цього почався експеримент викладання не окремих наук, а молоді люди з 15 років вивчатимуть професійні курси, що мають пряме відношення до реального життя.

STREAM освіта в Україні: проблеми та перспективи


Сучасне суспільство вимагає, щоб підростаюче покоління було здатне креативно, нестандартно мислити, могло створювати інновації. Як виховати таких фахівців? Відповіді на ці питання У західних країнах одним із засобів виховання майбутніх спеціалистів вважають STEM-освіту, яку підтримують на державному рівні. Ця система освіти вдало почала реалізуватись в США.
Акронім STEM слугує для позначення науки (Science), технології (Technology), інженерного проектування (Engineering) та математики (Mathematics), але з часом, американські вчені прийшли до висновку, що для того, щоб визовати креативну особистість, людину, здатну приймати нестандартні , творчі рішення, необхідно включити в освіту ще один компонент – Arts-дисципліни,Мистецтво, тому акронім змінився STEAM – наука (Science), технології (Technology) , проектування (Engineering) , мистецтво (Arts), и математика(and Mathematics)-акронім слів природничі науки.
Ще пізніше, Національний науковий фонд (NSF) і Національний фонд мистецтв (NEА) в США після двостороннього обговорення прийшли до думки, що додавання мистецтва (Arts) до STEM явно недостатньо. Також слід додати навички мислення, втілені в читанні і письмі. (В анг.мові Reading and wRiting), тому STEAM трансформується в STREAM – наука (Science), технології (Technology) , читання і письмо ( Reading and wRiting), проектування (Engineering) , мистецтво (Arts), и математика(and Mathematics).
В нашій країні щонедавно теж почали розвивати цей перспективний напрямок освіти, про що свідчить проведення засідання круглого столу на тему: "STREAM освіта в Україні: проблеми рівного доступу" 10 листопада 2016 року на чолі з заступником Міністра освіти і науки України Павлом Хобзеєм.
«Креативність і творчість дуже важливі для розвитку сучасної дитини. Зараз ми повинні скеровувати свої сили у навчанні дітей на ті речі, що не зможе зробити робот. Талант, технології, толерантність – це є ключ до 21 століття», – зазначив Павло Хобзей.
Учасники заходу також обговорили проблеми доступу до STREAM освіти в Україні, а також реформування середньої та вищої освіти.
Ірина Жданова, керівник ГО "Фонд "Відкрита політика", координатор Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні, відзначила: «Дітям Донбасу і Криму ми маємо запропонувати не просто зелений коридор для отримання українського атестату, а й здобуття якісної української освіти. Такою сьогодні є STREAM освіта. Вона має поєднати науку і технологію, робототехніку та інженеринг, мистецтво і математику, спорт і медіа”.
Також вона додала, що влада спільно з громадянським суспільством має забезпечити рівний доступ до якісної української освіти кожній дитині, незалежно від того, чи “живе вона в Донецьку чи в Житомирі, народилась в багатій чи бідній сім'ї, в селі чи місті».
Під час обговорення учасники круглого столу позитивно сприйняли включення мистецтва до STREAM освіти як фактора, який сприятиме підвищенню креативності в науковій сфері.
Начальник відділу мистецької і художньої освіти Мінкультури Тетяна Колос у своєму виступі наголосила, що до законопроекту «Про освіту», який наразі готується до другого читання у парламенті, включено статтю «Спеціалізована освіта», де визначена структура та особливості мистецької освіти, взаємозалежність і наступність рівнів мистецької освіти в процесі підготовки професійного митця.
Учасники круглого столу: Павло Хобзей – заступник міністра освіти і науки України; Ростислав Карандєєв – заступник міністра культури України; Наталія Кияк – Представництво ЮНІСЕФ в Україні, керівник освітніх програм; Ірина Жданова – керівник ГО "Фонд "Відкрита політика", координатор Громадянської платформи з реформування наукової сфери в Україні; Станіслав Довгий – президент Малої академії наук; Тетяна Колос – начальник відділу мистецької і художньої освіти Міністерства культури України; науковці; представники регіональних наукових ліцеїв і мистецьких шкіл, обласних Інститутів післядипломної освіти, університетів з різних регіонів (Донецької, Дніпровської, Кіровоградської, Харківської областей), NGO, ЗМІ


https://drive.google.com/open?id=0B2SgYksJ6dahM05fVG9vbHR6LXM



Немає коментарів:

Дописати коментар